Radiozender fouten opsporen

Met het opsporen van fouten kan je nagaan, of het probleem bij jou of bij de uitzending van de online radiozender ligt. Voor het opsporen van fouten selecteer eerst de radiozender die getest moet worden, dan de server. Daarna mag je de diagnose starten. Het is niet verplicht, een server te selecteren, omdat we dan automatisch voor de default server op onze pagina kiezen. Je moet het alleen selecteren, als je niet de default server wilt testen.
Bij vragen of storingen schrijf ons via de pagina Contact!

Stap 1 - Selecteer de radiozender met een probleem!
Stap 2 - Je kan kiezen, welke server je wilt laten controleren. Als standaard instelling hebben we de server geselecteerd die wij op onze pagina standaard aanbieden.
Laatste stap - Klik op de knop "Opsporen van fouten starten"!

Fouttypes

Audio TAG wordt niet ondersteund

Je browser speelt de uitzendingen van de radio met behulp van AUDIO TAG af. Indien de browser dit niet ondersteund, dan is het niet geschikt voor het gebruik van deze pagina. In dit geval moet je een nieuwe, verse browser downloaden. Tegenwoordig wordt deze functionaliteit door elke moderne browser ondersteund, dus je bent vrij om te kiezen. Afgezien daarvan bevelen we toch Google Chrome aan.

De uitzending van deze radio is niet beschikbaar

Soms zijn er technische problemen, maar het is ook waar dat de vraag naar online radio's vaak onderschat wordt. Dat kan ertoe leiden dat de servers overbelast zijn en dus de uitzending op het internet niet beschikbaar is. In zulke gevallen wordt aangeraden om een andere vergelijkbare zender te kiezen of het later opnieuw te proberen.

Vereiste poort is niet vrijgegeven

De meest voorkomende fout wordt daardoor veroorzaakt dat de vereiste poorten niet openstaan. Dit kan door de virusscanner worden veroorzaakt of bij bedrijven kan het aan de netwerkbeheerder liggen. In bedrijfsnetwerken worden sommige poorten om veiligheidsredenen geblokkeerd. Omdat radiozenders veel verschillende poorten gebruiken, is het mogelijk dat ze daarom niet beschikbaar zijn. Indien het mogelijk is om de netwerkbeheerder te contacteren, dan is het de moeite waard om hem te vragen naar het bestaan van een blokkade. Omroep Brabant is bijvoorbeeld enkel via standaard poort 80 beschikbaar. Ook de browser communiceert via deze, en ze wordt daarom op bedrijfsinternets meestal niet geblokkeerd. Maar bijvoorbeeld Qmusic is via poort 8000 beschikbaar, wat geenszins standaard is. Daar het door geen populaire dienst wordt gebruikt, wordt het liever geblokkeerd. Mocht je de mogelijkheid hebben om de helpdesk te contacteren, vraag ze dan of ze iets van een blokkering weten.
Bij verdere vragen schrijf ons via de pagina Contact!